[et_pb_dcsbcm_divi_breadcrumbs_module homebreadcrumbtext=”” hide_currentbreadcrumb=”off” computed_field_html_payload=”Lay-out

Home » » Standaard

” admin_label=”Divi Breadcrumbs” _builder_version=”4.0.4″ fontsbreadcrumblinks_font=”|600|||||||” fontsbreadcrumblinks_text_color=”#022145″ fontsbreadcrumblinks_text_color__hover_enabled=”on” fontsbreadcrumblinks_text_color__hover=”#0077ff”][/et_pb_dcsbcm_divi_breadcrumbs_module]

Melden van wegafsluitingen en evenementen

Het kan letterlijk van levensbelang zijn: het juist verwerken van wegwerkzaamheden, gewijzigde verkeerssituaties en evenementen in onze systemen. Door ze op te nemen in onze systemen, komen de ambulances zo min mogelijk voor onverwachte verkeerssituaties te staan. Ook weet de meldkamer daardoor meteen welke ambulance het best naar een incident gestuurd kan worden.

De ontwikkelingen op het gebied van registreren van wegafsluitingen staan niet stil. Er is een landelijke server in ontwikkeling waarbij ingevoerde afsluitingen zichtbaar worden voor alle ambulances in Nederland. Ook kunnen er in de nabije toekomst evenementen beter verwerkt worden in het navigatiesysteem. Aan een koppelvlak met Melvin wordt ook gewerkt, alles om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van de situatie op de weg.

Maar het begint uiteindelijk bij de wegbeheerder, aannemer of organisator om de RAV in een zo vroeg mogelijk stadium op de hoogte te brengen van geplande werkzaamheden, veranderingen of evenementen. Daarvoor hebben we een speciaal formulier ontwikkeld. Als RAV gaan we met deze gegevens vanzelfsprekend secuur en voortvarend aan de slag. Als overleg nodig is, nemen we contact met de wegbeheerder op. Ook denken we in de planningsfases van grote wegenprojecten graag mee over oplossingen om de bereikbaarheid zoveel mogelijk te kunnen waarborgen. Bijvoorbeeld over de inrichting van wegen, voor comfortabel, veilig en snel vervoer van onze patiënten. Zo werken we samen aan optimale ambulancezorg.