uitgiftecentralist
Ingangsdatum: per direct
Locatie: Bergen op Zoom of ‘s-Hertogenbosch
Aantal uren: 32-36 uur
De Meldkamer Ambulancezorg (MKA) biedt als eerste hulpverlener in de zorgketen dag en nacht adequate zorg. Als uitgiftecentralist ben jij de spil in de meldkamer die ervoor zorgt dat de juiste zorg op de juiste plaats op het juiste moment kan plaatsvinden. Krijg je energie van plannen, communiceren en zorgen dat alles op rolletjes loopt? Dan hebben wij dé uitdaging voor jou in de dynamische werkomgeving van de meldkamer waar geen dag hetzelfde is! Voor onze meldkamers ambulancezorg in ‘s-Hertogenbosch en Bergen op Zoom zijn we op zoek naar:
Uitgiftecentralisten
32-36 uur per week, ‘s-Hertogenbosch of Bergen op Zoom
Jouw rol als uitgiftecentralist:
Het zorglandschap is in verandering, ambulancezorg staat onder druk. In al deze ontwikkelingen heeft de meldkamer een belangrijke positie. Als uitgifte centralist heb je een dynamische rol en zorg je ervoor dat de juiste zorg op de juiste plaats op het juiste moment kan plaatsvinden. Hierbij stel je prioriteiten binnen de zorg toewijzing.
Duidelijke communicatie, snel handelen en teamwork staan centraal. In situaties die soms in een paar seconden veranderen coördineer jij de medische hulp en samenwerking ook met andere disciplines en bij grotere incidenten en opschalingen. Van de uitgifte centralist wordt verwacht dat, door het toepassen van dynamisch ambulancemanagement, voortdurend een zo groot mogelijke spreiding en beschikbaarheid van ambulancezorg in het verzorgingsgebied wordt gerealiseerd. Dit logistieke proces, ondersteund door planningen en geautomatiseerde systemen, vraagt om acuut probleemoplossend handelen en een proactieve houding. Daarnaast verzorg je ook de uitgifte van gepland vervoer waarbij je zorgt voor een optimale planning om zoveel mogelijk patiënten op het gewenste tijdstip te kunnen vervoeren.
Wat breng je mee:
- Je hebt minimaal een mbo-3 diploma en relevante werkervaring, bij voorkeur als ambulancechauffeur maar een achtergrond in de logistiek kan ook geschikt zijn.
- Je bent gemotiveerd om het opleidings- en inwerktraject voor uitgiftecentralist te doorlopen.
- Je hebt ervaring met geautomatiseerde systemen.
- Je beschikt over sterke communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk en bent sterk in het tegelijk uitvoeren van meerdere taken.
- Je hebt een goed ontwikkeld logistiek inzicht, denkt vooruit, en kunt snel inspelen op onverwachte situaties en nieuwe informatie.
- Je bent proactief, flexibel en stressbestendig.
Wie zijn wij:
Ons meldkamerteam is het kloppende hart van de hulpverlening in noodsituaties. Dag en nacht staan onze centralisten klaar om met professionele aandacht en snelheid hulp in te schatten, in te zetten en te coördineren. Ons team bestaat uit verpleegkundig centralisten, uitgiftecentralisten 112 centralisten en zorgplanners, die elk getraind zijn om acute situaties nauwkeurig in te schatten en de juiste hulp te bieden.
De meldkamer is uitgerust met moderne technologie die ons helpt om nauwkeurig en efficiënt te werken, maar de echte kracht zit in de mensen die het werk doen. Bij elke melding luisteren we niet alleen naar de oproep, maar analyseren we ook de situatie en werken we als centralisten samen met andere hulpdiensten om zo snel mogelijk de juiste ondersteuning te bieden. Elk teamlid speelt hierin een cruciale rol, of het nu gaat om het beoordelen van de situatie, het aansturen van ambulances, of het telefonisch geruststellen en begeleiden van mensen die onze hulp hard nodig hebben.
Bij de Regionale Ambulancevoorziening (RAV) Brabant Midden-West-Noord draait alles om zorg bieden vanuit het hart. We ondersteunen patiënten in intense, vaak ingrijpende momenten van hun leven. Onze organisatie levert dagelijks hoogwaardige acute en niet-acute ambulancezorg aan 35 gemeenten in ons verzorgingsgebied. Met ruim 750 medewerkers, twee gezamenlijke meldkamers en meer dan 170.000 ambulanceritten per jaar, behoren we tot de grootste ambulanceorganisaties van Nederland. Dit maakt ons werk bijzonder: niet alleen de zorg die wij bieden, maar ook de medewerkers die dit mogelijk maken. Hun vakmanschap, menselijkheid en voortdurende betrokkenheid inspireren ons elke dag om te verbeteren.
Wij bieden:
- Een uitdagende en veelzijdige rol binnen de meldkamer.
- We betalen je conform de cao Ambulancezorg FWG 40, met een eventuele uitloop via een pensioengevende toelage tot IP 29 , dit komt overeen met schaal 45.
- Een goed (secundair) arbeidsvoorwaardenpakket met daarin onder andere een eindejaarsuitkering (8,33%), studiefaciliteiten, een tegemoetkoming reiskosten woon/werkverkeer, fietsplan en een werkgeversbijdrage bedrijfsfitness.
- De kans om deel te nemen aan diverse scholings- en trainingsprogramma’s.

Lijkt het je leuk om ons team te versterken?
Ben jij klaar om als uitgiftecentralist het verschil te maken voor patiënten in een baan vol afwisseling en dynamiek? Solliciteer dan direct via de knop ‘Solliciteren’ en stuur je motivatie en cv, dan nemen wij op korte termijn contact met je op. Wij kijken ernaar uit om kennis met je te maken!
Het maken van een Talent Motivatie Analyse en het aanvragen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) behoren tot de selectieprocedure.
Voor deze functie zijn wij op zoek naar meerdere kandidaten, waardoor de vacature doorlopend openstaat. We behandelen de binnengekomen sollicitaties echter direct, zodat je snel een reactie van ons kunt verwachten.
Meer informatie:
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met team recruitment: recruitmentrav@ravbrabantmwn.nl
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.